Pomoverkosto: Resilienssin kehittäminen (webinaari)

Aika: 28.1.2021 klo 09:00 - 11:00
Paikka: Zoom

Hyvä johtaja – pomoverkosto on johtamisen teemoihin keskittyvä sparrausohjelma, jonka tarkoitus on kehittää esihenkilöiden tai esihenkilöksi haluavien osaamista. Koulutukset tarjoavat välineitä esihenkilötyön haasteiden selättämiseen ja uusien näkökulmien löytämiseen lyhyiden alustuksien sekä ohjattujen vertaiskeskusteluiden kautta. Olet tervetullut osallistumaan yksittäisiin koulutuksiin, tai keräämään koko sarjan. Lämpimästi tervetuloa pomoverkoston teemoiteltuihin aamutilaisuuksiin!

Kolmas kokoontuminen 28.1.2021 klo 9-11:

Resilienssin kehittäminen - alustajana Johanna Vilmi

Tilaisuus pidetään Zoom-alustalla.

Resilienssillä tarkoitetaan henkistä kapasiteettia, joka auttaa jaksamaan erityisesti muutostilanteissa. Työelämän muuttuessa yhä hektisemmäksi,on moni korkean stressin ja kuormituksen alla. Etenkin esihenkilöiden työnkuva on muuttunut tai muuttumassa, ja myös vallitseva pandemiatilanne haastaa esihenkilöasemassa olevien työtä.

Valmennuksen tavoitteena on antaa konkreettisia neuvoja ja välineitä ja käydä yhteistä keskustelua siitä, miten kehittää oma resilienssiään ja onnistua työssään uupumatta.

Valmennuksen aikana käydään läpi:

• Resilienssin vahvistamisen peruspilarit
  • Miten huolehtia omasta palautumisesta
  • Miten säädellä omia tunteita erityisesti kriisitilanteissa
  • Miten esihenkilön kuormittuminen voi vaikuttaa henkilöstöjohtamisen taitoihin?
  • Oman stressinsietokyvyn kehittäminen

Tilaisuus koostuu alustajan puheenvuorosta sekä pienryhmissä käytävistä vertaiskeskusteluista.

VALMENTAJA: Johanna Vilmi

Johanna Vilmi toimii työterveyspsykologina Mehiläisessä ja on yksi Kamu Early Education Oy:n perustajista. Johannalla on sekä työterveyspsykologin koulutus että Executive MBA tutkinto. Johanna on toiminut työterveydenhuollossa vuodesta 2016 ja tätä ennen mm. opiskelijaterveydenhuollossa, lastensuojelussa sekä konsulttina. Lisäksi Johanna on toiminut yrittäjänä sivu- ja päätoimisesti, joten hän ymmärtää työelämän ilmiöitä ja lainalaisuuksia laajasti.

Johannalla on kokemusta erityisesti työhön liittyvien haasteiden ja konfliktitilanteiden ratkomisesta, työn ja muun elämän tasapainottamisesta sekä elämäntapamuutoksissa tukemisessa. Tutustu Johannaan!

ILMOITTAUDU TILAISUUTEEN!

Ilmoittauduthan mukaan 20.1.2021 mennessä. Samoin mahdolliset peruutukset tulee tehdä em. päivämäärään mennessä, jotta voimme antaa paikkasi jonossa olevalle.

Tilaisuus on avoinna ja maksuton MALn jäsenille. Tilaisuuteen mahtuu mukaan 7 MALn jäsentä.

______________________________________________________________

Pomoverkoston tapaamiset ja teemat keväällä 2021:

28.1.2021 Resilienssi, Johanna Vilmi (Zoom)

03/2021 Psykologinen turvallisuus, Nina Lyytinen (Helsinki tai Zoom)

05/2021 Näin onnistun johtajana, Matti Henttinen (Helsinki tai Zoom)

Menneet tilaisuudet:

24.9.2020 Johtaminen kriisitilanteissa, Matti Hentinen (Zoom)

5.11.2020 Miten johdat jatkuvaa oppimista? , Juhani Koivuviita (Zoom)

Pomoverkoston tarjoavat MALn kanssa yhteistyössä AitoHSO, Kuntien asiantuntijat Kumula ry, Asiantuntijat ja esihenkilöt Specia ry, Viesti ry sekä Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry.

Lisätiedot ja peruutukset:

Järjestökoordinaattori Heta Hedman