Työnhakutyöpaja museo- ja kulttuurialan osaajille

Aika: 7.10.2020 klo 16:00 - 19:00
Paikka: MALn toimisto & koulutustila: Mikonkatu 8 A 6. kerros 00100 Helsinki tai Zoom verkossa (tarkentuu lähempänä, kun koronavirustilanne tarkentuu)

Tule mukaan työnhaku-työpajaamme kuulemaan vinkit LinkedIn:n tehokkaaseen käyttöön ja hiomaan työnhakuasiakirjasi kuntoon!

Tervetuloa työnhakutyöpajaamme, joka jakautuu kahteen toisiaan täydentävään osioon. Ensimmäisen tunnin aikana tutustumme LinkedIn-käyttöön. Tämän jälkeen UP Partnersin uravalmentajat käyvät läpi osallistujien ansioluetteloita ja/tai työhakemuksia antaen konkreettisia kehitysehdotuksia ja vinkkejä. Voit osallistua vain toiseen osioon, mutta parhaan hyödyn saat osallistumalla molempiin osioihin.

LINKEDIN-TYÖPAJA KLO 16-17

LinkedIn on ollut jo vuosien ajan merkittävä asiantuntijakanava, jossa eri alojen osaajat ja organisaatiot kohtaavat. Nykyisin LinkedInissä on osaajia kaikilta työelämän osa-alueilta. LinkedIn mahdollistaa oman osaamisen esiin tuomisen niin oman työ- ja koulutushistorian kautta kuin myös osallistumalla itseään kiinnostaviin keskusteluihin. LinkedIn antaa hyviä mahdollisuuksia työllistymiselle tai muuten uuden oppimiselle.

LinkedIn-työpajassa tutustutaan LinkedIniin työnhakijan ja rekrytoijan näkökulmasta. Mitä hyötyjä LinkedInnistä on niin työnhakijalle kuin myös työssä olevalle sekä, millä erilaisilla tavoilla LinkedIniä voi hyödyntää? Käymme konkreettisesti läpi hyötyjä, joita LinkedInin käytöstä voi saada työnhakuvaiheessa ja myöhemminkin. Lisäksi tutustumme käytännön läheisesti LinkedIn-profiilin luomiseen ja siihen, mitä tulisi huomioida omaa profiilia rakentaessa ja miksi. Tutustumme LinkedIn-profiiliin myös rekrytoijan näkökulmasta – mitä sinun tulisi huomioida, jotta rekrytoija löytää sinut.

VALMENTAJA: JARKKO DAHLSTRÖM

Jarkko Dahlström on toiminut rekrytoinnin, työnantajakuvan ja sosiaalisen median asiantuntijana yli 10 vuoden ajan. Hän on tehnyt käytännön rekrytointi- ja työnantajakuvatyötä erilaisissa organisaatioissa sekä kouluttanut rekrytoinnin käytäntöjä sekä strategiaa. Rekrytoinnin kokemusta ja näkemystä hänellä on erilaisilta toimialoilta niin yksityiseltä kuin julkiseltakin sektorilta. Lisäksi hän on valmentanut sosiaalisen median hyödyntämistä organisaatioissa ja työnhakijoille. Jarkko on käyttänyt LinkedIniä työssään vuodesta 2008 lähtien. LinkedIniä hyödyntäen hän on etsinyt osaajia työtehtäviin, kehittänyt omaa ja muiden osaamista sekä hyödyntänyt kanavaa markkinoinnillisesti. Lisäksi hän kouluttanut LinkedInin käyttöä organisaatioissa sekä työnhakijoille. Jarkolla on valmennuksissa käytännönläheinen ote, joka antaa kaikille mahdollisuuden oppia ja kehittyä.

CV- JA TYÖHAKEMUSKLINIKKA KLO 17-19

LinkedIn työpajan jälkeen UP uravalmentajat Tytti Kaivola ja Reetta Viinanen käyvät läpi osallistujien ansioluetteloita ja/tai työhakemuksia antaen konkreettisia kehitysvinkkejä sekä ehdotuksia. Tule ottamaan asiantuntijoiden vinkit työnhakuasiakirjojasi varten talteen!

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittautuminen työpajaan alkaa elokuussa, joten seuraathan viestintäämme!

Työpaja järjestetään yhteistyössä Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKUn kanssa.

Lisätiedot:

Heta Hedman