Museoammattilaisten työturvallisuus – tilat, kokoelmat ja riskeiltä suojautuminen (Webinaari)

Aika: 15.6.2020 klo 15:00 - 17:00
Paikka: Webinaari

Tervetuloa Museoammattilaisten työturvallisuus -koulutussarjan toiseen tilaisuuteen 15.6. klo 15-17!

Koulutussarjan toisessa osassa keskitytään museotilojen turvallisuuteen ja riskeihin. Koulutus perustuu käynnissä olevan Ethical and practical perspective on hazardous museum collections and spaces -tutkimusprojektin uusimpaan tietoon. Lisäksi koulutuksessa käsitellään jonkin verran työturvallisuuslainsäädäntöä, turvallisten työtilojen periaatteita sekä henkilösuojaimiin ja esineisiin liittyviä haitta-aineita ja muita riskejä.

KOULUTTAJA

Kouluttajana toimii museoamanuenssi, tutkimusprojektin tohtorikoulutettava ja FM Henna Sinisalo.

Sinisalo työskentelee lääketieteen kokoelmista vastaavana museoamanuenssina Helsingin yliopistomuseossa. Hän on aloittanut jatko-opinnot Helsingin yliopiston historian ja kulttuuriperinnön tohtoriohjelmassa vuoden 2020 alussa ja työstää väitöskirjaa museokokoelmien ja -tilojen terveysriskeistä. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää erilaisten haitta-aineiden ja altisteiden esiintymistä museoiden tiloissa ja kokoelmissa, kartoittaa museotyöntekijöiden käsityksiä ja näkemyksiä riskeistä ja työturvallisuudesta sekä tunnistaa millaisia eettisiä ristiriitoja työturvallisuuden edistämisen ja kokoelmien varjelun välillä mahdollisesti on ja millä tavalla ne tulisi ottaa huomioon työn turvallisuutta kehitettäessä.

OSALLISTUMINEN

Koulutus on avoinna Museoalan ammattiliiton jäsenille sekä Pohjoismaisen Konservaattoriliiton Suomen Osaston jäsenille, Suomen Työhygienian Seuran jäsenille ja Suomen Työterveyslääkäriyhdistyksen jäsenille.

Koulutus pidetään webinaarimuodossa. Voit seurata webinaaria kotisohvaltasi. Webinaarin seuraamiseen tarvitset oman tietokoneen ja riittävän internet-yhteyden. Suosittelemme kuulokkeiden käyttöä äänenlaadun tehostamiseksi.

Avaamme webinaarihuoneen 15 min ennen webinaarin alkua eli klo 14.45, jotta ehdit rauhassa tarkistaa tekniikan ja tutustua webinaarihuoneen ominaisuuksiin. Webinaari alkaa tasan klo 15.00.

ILMOITTAUTUMINEN

Webinaariin voit ilmoittautua tästä.

Ilmoittaudu webinaariin 10.6. mennessä.

ILMOITTAUTUMISEEN!