Avoin lisensointi museoissa: Creative Commons -webinaari

Aika: 26.5.2020 klo 16:00 - 18:00
Paikka: Webinaari

Kaikille ilmoittautuneille on maanantaina 25.5. aamulla lähetetty sähköpostitse henkilökohtainen linkki ja ohjeet webinaarin seuraamiseen. Tarkistathan myös roskapostisi jos et löydä viestiä.

Tervetuloa tutustumaan avoimeen lisensointiin kulttuuriperintöorganisaatioissa!

Webinaarissa käydään läpi tekijänoikeuden peruskäsitteet ja perehdytään Creative Commonsin lisenssien käyttöön kulttuuriperintöaineistojen julkaisemisessa. Tutustumme myös uudistuvan tekijänoikeusdirektiivin mukanaan tuomaan tekijänoikeuksista vapaan aineiston (Public Domain) turvaan ja Rights Statements -käyttöoikeuskuvauksiin.

Webinaarin ohjaaja on TaM Susanna Ånäs, Creative Commons Suomi.

Pohdituttaako sinua jokin erityinen kysymys koulutuksen aiheisiin liittyen? Voit lähettää kysymyksiä etukäteen susanna.anas@gmail.com.

Taustatietoa aiheesta webinaaria varten:

Osallistuminen:

Koulutus on avoinna vain MALn jäsenille.

Koulutus toteutetaan webinaari-muotoisesti. Osallistumisen edellytyksenä on oma tietokone ja riittävä internet-yhteys. Suosittelemme kuulokkeiden käyttöä äänenlaadun tehostamiseksi.

Ilmoittautuneille lähetetään kutsulinkki webinaarihuoneeseen sekä ohjeet webinaariin liittymiseen lähempänä koulutusta.

Webinaarista tehdään mahdollisesti tallenne. Mikäli tallenne toteutetaan, on se vain webinaariin ennakkoon ilmoittautuneiden ja osallistuneiden käytössä.

Ilmoittautuminen:

Koulutukseen tulee ilmoittautua 20.5. mennessä.

Ilmoittautumaan pääset tästä.

Mahdolliset peruutukset tulee tehdä ilmoittautumisajan päättymiseen mennessä osoitteeseen heta.hedman@museoalanammattiliitto.fi.

Lisätiedot:

Järjestökoordinaattori Heta Hedman