Pomoverkosto 2: Miten johtaa jatkuvaa oppimista?

Aika: 5.11.2020 klo 09:00 - 11:00
Paikka: Zoom-alusta

Hyvä johtaja – pomoverkosto on johtamisen teemoihin keskittyvä sparrausohjelma, jonka tarkoitus on kehittää esihenkilöiden tai esihenkilöksi haluavien osaamista. Koulutukset tarjoavat välineitä esihenkilötyön haasteiden selättämiseen ja uusien näkökulmien löytämiseen lyhyiden alustuksien sekä ohjattujen vertaiskeskusteluiden kautta. Lämpimästi tervetuloa pomoverkoston teemoiteltuihin aamutilaisuuksiin!

Toinen kokoontuminen 5.11.2020 klo 9-11:

Miten johtaa jatkuvaa oppimista? - alustajana Juhani Koivuviita

Tilaisuus pidetään Zoom-alustalla.

Oppiminen on hidasta ja nopeaa. Sisäinen muutos voi viedä pari vuotta. Kuinka pitkälle sitten päästään kahdessa tunnissa? Ainakin eteenpäin.

Joko tiedät, mitä kohti? Millaisia tavoitteita olet asettanut itsellesi oppimisen johtajana? Entä jos sinä, kollegasi ja työntekijäsi tekisitte matkaa joka viikko kaksi tuntia kahden vuoden ajan, kuinka pitkälle pääsisitte yhdessä?

Tämän valmennuksen tuloksena hahmotat ohuen punaisen langan. Se lähtee sieltä, missä olet ollut johtajana ja alkaa vahvistua, kun toimit rohkeasti valmennuksen jälkeen. Tavoitteena on tarjota juuri sinulle tärkeä oivallus sekä työkaluja, joilla johdat omaa ja muiden oppimista.

Alussa virittäydytään aiheeseen ja yhdessä oppimiseen. Osallistujien mukana tulee paljon kokemusta ja osaamista, ja valmennusprosessi perustuu tiimioppimiseen. Siinä keskeistä on dialogi, yhdessä ajattelu. Valmentaja auttaa osallistujia tekemään havaintoja ja kytköksiä kontekstiin. Reflektoimalla oivallukset nousevat esiin ja jokainen pystyy erottamaan, mitä voi viedä mukanaan omaan arkeen.

VALMENTAJA: Juhani Koivuviita

Juhani Koivuviita on yksi Educraftor Oy Ab:n perustajista. Hän vastaa yrityksen valmennusohjelmien suunnittelusta ja toimii tiimivalmentajana niissä. Hän valmentaa lyhyistä parin tunnin spurteista aina lukuvuoden pituisiin oppimisprosesseihin.

Juhani on aiemmin urallaan toiminut mm. kieltenopettajana, peruskoulun rehtorina sekä ohjelmapäällikkönä ja koordinaattorina kansallisella ja kansainvälisellä tasolla.

Juhanin missiona on lisätä ihmisten välistä ymmärrystä dialogin ja luottamuksen rakentamisen kautta. Sen lisäksi hän auttaa ihmisiä kokeilemaan ja kehittämään jatkuvan oppimisen tapoja.

ILMOITTAUTUMINEN

Tilaisuus on avoinna ja maksuton MALn jäsenille.

Ilmoittautuminen tapaamiseen avautuu syksyllä. Tilaisuuteen mahtuu mukaan 7 MALn jäsentä.

______________________________________________________________

Pomoverkoston seuraavat tapaamiset ja teemat kaudella 2020–2021:

21.1.2021 tai 28.1.2021 Mitä johtaja voi tehdä palautumisen tueksi?, Johanna Vilmi (Helsinki tai Zoom)

03/2021 Psykologinen turvallisuus, Nina Lyytinen (Helsinki tai Zoom)

05/2021 Näin onnistun johtajana, Matti Henttinen (Helsinki tai Zoom)

Pomoverkostoa järjestävät MALn kanssa yhteistyössä AitoHSO, Kuntien asiantuntijat Kumula ry, Asiantuntijat ja esihenkilöt Specia ry, Viesti ry sekä Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry.

Lisätiedot:

Järjestökoordinaattori Heta Hedman