Pomoverkosto 1: Johtaminen kriisitilanteessa (webinaari)

Aika: 24.9.2020 klo 09:00 - 11:00
Paikka: Zoom-alusta

Ilmoittautumisaikaa pidennetty torstaihin 17.9. asti!

Hyvä johtaja – pomoverkosto on johtamisen teemoihin keskittyvä sparrausohjelma, jonka tarkoitus on kehittää esihenkilöiden tai esihenkilöksi haluavien osaamista. Koulutukset tarjoavat välineitä esihenkilötyön haasteiden selättämiseen ja uusien näkökulmien löytämiseen lyhyiden alustuksien sekä ohjattujen vertaiskeskusteluiden kautta. Lämpimästi tervetuloa pomoverkoston teemoiteltuihin aamutilaisuuksiin!

Ensimmäinen kokoontuminen 24.9.2020 klo 9-11:

Miten johtaa organisaatiota kriisitilanteissa? - alustajana Matti Hentinen

Tilaisuus pidetään Zoom-alustalla.

Useimmilla meistä on elämässään jonkinlainen suunnitelma ja rytmi. Työ ja vapaa-aika, arki, viikonloput ja lomat seuraavat toisiaan. Tehtävämme ja unelmamme antavat elämäämme hallinnan kokemusta ja tunnetta jatkuvuudesta. Kyky ennakoida tulevaa lisää turvallisuuden tunnetta.

Joskus kuitenkin kohtaamme yllättäviä tilanteita, kriisejä. Ne voivat liittyä esim. terveyteen, talouteen, työhön tai ihmissuhteisiin. Ylitämme kohdan, josta emme voi palata taaksepäin. Kun olemme ohittaneet tämän pisteen, tulemme välitilaan, jossa vanhat säännöt, normit ja rutiinit eivät enää päde. Myöskään uudet eivät ole vielä tiedossa tai vakiintuneet.

Koronan kaltaisen kaikkia koskevan kriisin tuleminen osaksi arkeamme, ei kuitenkaan laita muita elämämme huolia odottamaan. Tällöin hyvän johtajuuden merkitys korostuu entisestään.

Tutkimme yhdessä erilaisia tapoja johtaa kriisitilanteissa. Pidämme myös huolta siitä, miten johtaja osaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan ja mielensä tasapainosta kriisin yllättäessä.

VALMENTAJA: Matti Hentinen

Matti Henttinen on mentaalivalmentaja, jonka fokuksessa on työhyvinvointi ja urheilijoiden henkinen valmennus. Hän on vetänyt erilaisia johtamisen, oppimisen ja vuorovaikutustaitojen koulutuksia ja valmennusprosesseja yli 20 vuotta. Matti tunnetaan myös työstään yli 600 huippu-urheilijan, heidän valmentajiensa ja perheidensä mentaalivalmentajana useissa yksilö- ja joukkuelajissa. Hänen osaamisestaan ovat nauttineet mm. Lontoossa olympiapronssia voittanut purjehdustiimi, muodostelmaluistelun ja cheerleadingin MM-kultajoukkueet sekä alppihiihtäjät, yleisurheilijat, tennispelaajat ja Suomen Kansallisoopperan balettitanssijat.

Vahva asiantuntemus, rento olemus ja filosofinen viisaus ovat Matin tavaramerkkejä. Matti osaa ottaa yleisönsä ja haastaa kuulijaa uudenlaiseen ajatteluun. Ilmiömäisen tarinankerrontataitonsa ansiosta hänen viisautensa painuvat mieleen ja tuottavat tuloksia.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä!

HUOM! Ilmoittautumisaikaa pidennetty 17.9. asti. Samoin mahdollisista peruutuksista tulee ilmoittaa em. päivämäärään mennessä.

Tilaisuuteen mahtuu mukaan 7 MALn jäsentä. Varasijalle oleville ilmoitetaan 18.9. mennessä mahdollisten peruutuspaikkojen täyttämisestä.

Tilaisuus on maksuton MALn jäsenille.

______________________________________________________________

Pomoverkoston seuraavat tapaamiset ja teemat kaudella 2020–2021:

5.11. Miten johdat jatkuvaa oppimista, Juhani Koivuviita (Zoom)

21.1.21 tai 28.1.21 Mitä johtaja voi tehdä palautumisen tueksi?, Johanna Vilmi (Helsinki tai Zoom)

03/2021 Psykologinen turvallisuus, Nina Lyytinen (Helsinki tai Zoom)

05/2021 Näin onnistun johtajana, Matti Henttinen (Helsinki tai Zoom)

Pomoverkostoa järjestävät MALn kanssa yhteistyössä AitoHSO, Kuntien asiantuntijat Kumula ry, Asiantuntijat ja esihenkilöt Specia ry, Viesti ry sekä Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry.

Lisätiedot:

Järjestökoordinaattori Heta Hedman