Pomoverkosto 2: Psykologinen turvallisuus SIIRRETTY

Aika: 27.5.2020 klo 09:00 - 11:00
Paikka: SpeciaHub, Snellmaninkatu 19-21 F 13, Helsinki

Pomoverkoston tapaamiset on koronavirukseen varautumisen takia päätetty siirtää alkamaan syksyllä 2020. Ilmoitamme uudesta ajankohdasta myöhemmin. Seuraathan siis MALn sivuja ja somea, jonne päivitämme ajantasaisinta tietoa tapahtumien ja koulutusten toteutumisesta.

Hyvä johtaja – pomoverkosto on johtamisen teemoihin keskittyvä sparrausohjelma, jonka tarkoitus on kehittää esihenkilöiden tai esihenkilöksi haluavien osaamista. Koulutukset tarjoavat välineitä esihenkilötyön haasteiden selättämiseen ja uusien näkökulmien löytämiseen lyhyiden alustuksien sekä ohjattujen vertaiskeskusteluiden kautta. Lämpimästi tervetuloa pomoverkoston teemoiteltuihin aamiaistilaisuuksiin!

2. kokoontuminen 27.5.2020: Psykologinen turvallisuus - alustajana Nina Lyytinen

Psykologinen turvallisuus tarkoittaa sellaista kulttuuria, jossa kaikki kokevat olevansa turvassa ja työyhteisössä ei vallitse virheiden tekemisen pelko tai negatiivinen kilpailu. Tällaisessa organisaatiossa suhtaudutaan toisiin myönteisesti ja uskotaan lähtökohtaisesti aina toisen toivovan itselle hyvää. Mokat on helppo myöntää ja niistä opitaan. Lisäksi kokeileminen ja rohkea rajojen ylittäminen on sallittua ja siihen kannustetaan.

Alustuksessa käydään läpi, miten rakentaa ja ylläpitää psykologista turvallisuutta. Alustuksen jälkeen seuraa ohjattua yhteiskeskustelua aiheen pohjalta.

Tilaisuuden alustaa ja keskustelua ohjaa Nina LyytinenNina on työ- ja organisaatiopsykologi, työterveyspsykologi sekä suositun Psykopodiaa-podcastin juontaja. Ninan osaamisalueisiin kuuluvat yksittäisten työntekijöiden hyvinvoinnin tukeminen, esimiesten ja työyhteisöjen valmentaminen sekä organisaatioiden toimintaan liittyvät kysymykset. Nina on perehtynyt nykyajan ja tulevaisuuden työn, eli aivotyön kuormitustekijöihin, sekä  hän on asiantuntija psyykkisen palautumisen vahvistamisessa. Nina on työskennellyt monipuolisesti organisaatioiden, työn ja työyhteisöjen kehittämisen sekä työntekijöiden tukemisen parissa. Nina auttaa mielellään esimiehiä monimutkaisten työyhteisöön liittyvien tilanteiden ratkaisemisessa ja kehittämisessä organisaatiopsykologisen osaamisensa avulla.

______________________________________________________________

Aamupalaa saatavilla klo 8.30 alkaen. Tilaisuus klo 9-11.

Tilaisuus on avoinna ja maksuton MALn jäsenille. Tilaisuuteen mahtuu 6 MALn jäsentä.

Ilmoittautuminen tapaamiseen avautuu lähiaikoina.

______________________________________________________________

Pomoverkoston seuraavat tapaamiset ja teemat kaudella 2020–2021:

Pomoverkoston tapaamiset on koronavirukseen varautumisen takia päätetty siirtää alkamaan syksyllä 2020. Alla oleva tapaamisten merkitty alkuperäinen ajankohta tulee ainakin osittain muuttumaan. Tiedotamme päivitetyistä ajankohdista myöhemmin.

27.5.2020 klo 9-11
Psykologinen turvallisuus (alustajana Nina Lyytinen)

24.9.2020 klo 9-11
Miten johtaa organisaatiota kriisitilanteissa? (alustajana Matti Henttinen)

5.11.2020 klo 9-11
Jatkuvan osaamisen johtaminen (alustajana Johanna Tuutti): tapaaminen järjestetään Tampereella. Sijainti tarkentuu syksyllä.

Tammikuu 2021
Resilienssin kasvattaminen (alustajana Johanna Vilmi)

Pomoverkostoa järjestävät MALn kanssa yhteistyössä AitoHSO, Kuntien asiantuntijat Kumula ry, Asiantuntijat ja esihenkilöt Specia ry, Viesti ry sekä Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry.

Lisätiedot:

Järjestökoordinaattori Heta Hedman