Viininmaistelu - tule maistelemaan ja oppimaan kuohuvista (Helsinki)

Aika: 4.4.2019 klo 18:00 - 20:00
Paikka: Museoalan ammattiliitto MAL ry, Pohjoisesplanadi 21 B 7, 3. krs, 00100 Helsinki

Tervetuloa mukaan MALn jäsenille järjestettävään viininmaisteluun, jossa perehdytään eri kuohuviinien valmistusmenetelmiin, rypäleisiin ja tyyleihin.

Suomi on ollut läpi vuosituhansien olut- ja sahtimaa, mutta itse asiassa viinirypäleistä valmistettua viiniä on juotu Suomessa jo 2500 vuotta sitten todistaa Salosta löydetty hauta, jossa oli viinirypäleen kiviä ja juoma-astioita.

Etenkin kuohuviinit ovat kasvattaneet Suomessa suosiotaan 2000-luvulla - kuohuvien myynti on tuplaantunut 15 vuodessa ja samppanjan myynti nelinkertaistunut. (YLE Kotimaa 27.3.2016).

Viininmaistelussa kouluttajanamme on alan rautainen ammattilainen Heidi Mäkinen, joka on ollut 12 vuotta ravintola-alalla (työpaikkoina mm. Tampereella Ravintolat Näsinneula, Hella & Huone, Champagne Bar Santé ja C, sekä Lontoossa yksityinen viiniklubi 67 Pall Mall). Heidin nykyinen työnkuva on Wine Ambassador ja työnantaja maahantuontiyritys Viinitie Oy. Heidin päätoiminen työtehtävä on ravintoloiden henkilökunnan kouluttaminen.

Heidi on myös kisannut viinin parissa ja sijoittunut maailmalla mm.
- 2016 Maailman 8. paras sommelier
- 2015 Suomen paras sommelier, Chaîne des Rôtisseurs Suomen Nuori Sommelier, Chaîne des Rôtisseurs Maailman 2. paras Nuori Sommelier
- 2014 ja 2015 Pohjoismaiden 3. paras sommelier

Heidi suorittaa tällä hetkellä Master of Wine -opintoja.

Ilmoittautuminen tästä niin kauan kuin paikkoja riittää tai 26.3. mennessä.