Tunnemme työsi

Turvaa työelämässä

Työhyvinvointi, työssä jaksaminen ja työssä kehittyminen puhuttavat. Työelämäturva kiinnostaa asiantuntijatyön monimuotoistuessa, pätkätyösuhteiden yleistyessä ja työn henkilökohtaistuessa. Ammattiliiton apua ei pyydetä ainoastaan työn ongelmissa, vaan työsopimusneuvonta, työnhaun tukeminen ja palkka-arviot kuvaavat jäsentarpeita huomioivaa toimintaamme.

Yksityismuseoiden työntekijöitä koskeva työsuhde- ja julkisorganisaatioiden palvelussuhde-edunvalvontamme on osa akavalaista, työelämänlaajuista edunvalvontaa. Kaikkien yksityisten museoiden , jotka ovat oikeutettuja valtionosuuteen, on noudatettava yksityisten museoiden yleissitovaa työehtosopimusta. Sopimus on voimassa 1.5.2014  - 31.1.2017. Yksityisten museoiden sopimuksen löydät www.akavanerityisalat.fi/edunvalvonta

Museoalan ammattiliitto tukee jäsentensä laadullista työllistymistä, ammatillista yhteenkuuluvuutta ja palkitsevaa työuran päätöstä yhdessä kattojärjestönsä Akavan Erityisalat ry:n kanssa.

Museoalan ammattiliiton jäsenenä saat ammatti- ja koulutuskohtaiset jäsenedut. Yksittäinen jäsen ei useinkaan huomaa korkeakoulutettujen edunvalvontatyötä, mutta sen vaikutukset ovat tunnistettavissa työlainsäädännössä, -terveyshuollossa, -eläkkeissä ja työntekijän mahdollisuuksissa. Akavan Erityisalat ry:n jäsenkortilla osoitat oikeutesi ammattiliittosi ja jäsenyhdistyksesi neuvottelemiin etuihin. Tutustu myös Akavan ja sen yhteistyökumppaneiden tarjoamiin rahanarvoisiin etuihin.