#Alanarvostus

Osallistu ja vaikuta kampanjointiin:

Vastauksia käytetään palkkakampanjassamme

Osallistujat palkitaan*
kun vastaaja on

- Museoalan ammattiliiton jäsen ja
- vastausta saa käyttää kampanjassa (joko nimellä tai anonyymisti)

#KULTTUURILUPAUS

Lähetimme kattojärjestömme Akavan Erityisalojen kanssa vasta valituille kansanedustajille #kulttuurilupaus-postikortin. Mukana postikortissa oli MALn lisäksi jäsenyhdistykset TAKU ry ja Nuoli ry.

Nyt kun työsi alkaa, muistathan, että kulttuuri  on kansallinen voimavaramme.

Eduskuntavaalien alla ilahduttavan moni puolue teki kulttuurilupauksen.

Kulttuurilupauksella tarkoitamme sitä, että taiteen ja kulttuurin rahoitusosuus on nostettava edes yhteen prosenttiin valtion talousarvion kokonaismenoista alkaneen vaalikauden aikana. Tämä merkitsee noin 110 miljoonan euron lisäystä. Nykyisin osuus on vaatimattomat 0,8 prosenttia.

Tämän lisäksi veikkausvoittovarojen mahdolliset leikkaukset tulee kompensoida täysimääräisinä valtion budjetista. Tällä hetkellä Veikkauksen pelituotoilla rahoitetaan merkittävä osa hyvinvointia edistävästä taide-, kulttuuri-, museo-, liikunta- ja nuorisotyöstä. Yleishyödyllistä työtä ei mielestämme pitäisi rahoittaa vain riskirahalla.

Akavan Erityisalat ry
Museoalan ammattiliitto MAL ry
Nuoriso- ja liikunta-alan asiantuntijat Nuoli ry
Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry

Tule, osallistu, vaikuta!

Museoissa tehdään vaativaa asiantuntijatyötä. Alan palkkaus ei vastaa työssä vaadittua osaamista. Siksi liitto kampanjoi palkkauksen korjaamiseksi!

#Alanarvostus-kampanjasivustolle lisätään kampanjamateriaalia.