Ajankohtaista

Koronaepidemiasta johtuvat museoiden sulkutilanteet ovat vaikuttaneet museoiden talouteen. Vaikutukset näkyvät pääosiltaan vähentyneissä pääsymaksu- ja opastustuloissa, museokauppa- ja kahvilatuloissa sekä tilavuokratuloissa. Vaikutukset kasvavat sulkutilanteiden jatkuessa. OKMn vuonna 2020 myöntämät korona-avustukset ovat olleet tarpeellisia ja paikanneet museoiden taloutta. Museoiden ensimmäinen sulkuaika oli ajalla 17.3.–31.5.2020 ja uuden aallon osittainen sulku asetettiin ajalle 3.12.–31.12.2020. Sulku jatkui alueittain ja jatkuu yhä tammikuussa 2021.
MAL myöntää kerran vuodessa haettavaa apurahaa jäsenille täydennys- ja jatkokoulutukseen sekä perustutkintoa opiskeleville jäsenille opinnäytetyöhön. Vuonna 2020 apurahaa myönnettiin muun muassa erityispedagogiikan ja aluetieteen opintoihin, kirjansidontakurssille sekä museoalan opinnäytetöihin.
Museoalan ammattiliiton joulutervehdyksiin varatut varat lahjoitetaan Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen kotimaan lasten hyväksi.
Museoalan ammattiliiton toimisto hiljenee joulun viettoon ja on suljettu 23.12.2020-6.1.2021 välisen ajan.
Verkkokurssin käytännönläheisten vinkkien ja inspiroivien tehtävien avulla kehityt kirjoittajana. Kurssi sisältää 6 videoluentoa sekä paljon harjoituksia. Voit suorittaa kurssin missä ja milloin vain, 24/7.
KUMUsta kuuluu! -podcast on Jyväskylän yliopiston KUMUn eli Kulttuurit ja yhteisöt muuttuvassa maailmassa -tutkinto-ohjelman podcast, jonka vieraana järjestökoordinaattorimme Heta Hedman vieraili.
RSS ATOM