Ajankohtaista

Kokoamme tällä hetkellä 5-8 hengen testiryhmää Museoalan ammattiliiton verkkosivujen uudistamisen tueksi. MALn jäsenten lisäksi haussa on myös yksi ei-jäsen. Testiryhmäläiset kokoontuvat kahteen etätapaamisen, ensimmäinen 11.6. ja toinen alustavasti 17.8. Hae mukaan, palkinnoksi osallistumisesta saat 50 euron ravintolalahjakortin!
Koronaepidemian aiheuttamia rajoituksia aletaan hiljalleen purkaa ja yhteiskuntaa avata. Valtioneuvoston päätöksellä maaliskuussa suljetut museot voidaan avata 1.6.2020 alkaen.
Kiky-tunnit poistuvat, palkankorotukset yleisen linjan mukaisia
Olen humanisti -kampanja tulee taas! Nyt etsimme uusia humanisteja esiteltäväksi kampanjassa. Mitä hyötyä tai mahdollisia haasteita humanistisesta koulutustaustasta tai tutkinnosta on juuri sinulle ollut urallasi? Kerro meille uratarinasi!
Yleisavustus valtionosuutta saavan museon, orkesterin ja teatterin koronapandemian johdosta aiheutuvaan lisärahoitustarpeeseen. Hakuaika alkaa 30.4.2020 ja päättyy 14.5.2020 klo 16:15. Avustuksiin voidaan käyttää yhteensä noin 18,1 miljoonaa euroa.
Olemme Museoalan ammattiliitossa tyytyväisiä, että valtioneuvosto esittää lisätalousarviossaan (8.4.) huomattavaa kriisirahoitusta kulttuurialalle.
Museoala tarvitsee kriisirahoitusta selviytyäkseen lippu- ja myyntitulojen menetyksestä. Museorakennukset suljettiin yleisöltä koronakriisin vuoksi. Tämä ei saa estää museotyön jatkumista, sanovat Museoalan ammattiliitto, Suomen museoliitto ja Akavan Erityisalat kehysriihikannanotossaan.
RSS ATOM