Hae mukaan kevään ryhmätyönohjaukseen!

4.2.2021 klo 13:00

Kaipaatko aikaa ja paikkaa keskustellaksesi omasta työstäsi? Pohditko työssäsi motivaatiota, työssä jaksamista, omaa ajankäyttöäsi? Hae jäsenistämme koottavaan ryhmätyönohjaukseen, jossa pääset keskustelemaan työstäsi muiden alan ammattilaisten kesken sekä asiantuntevan toimintaterapeutin ja työnohjaajan johdolla.

Ryhmä kokoontuu etänä viisi kertaa kevään 2021 aikana. Ensimmäinen tapaaminen on 7.4. ja viimeinen 2.6. Tapaamiset ovat joka toinen keskiviikko iltapäivisin klo 15-16:30. Mukaan valitaan maksimissaan 6 MALn jäsentä.

MITÄ TYÖNOHJAUS ON?

Työnohjauksessa työntekijä tutkii, arvioi ja kehittää omaa työtään sekä käsittelee työhön, työyhteisöön ja omaan työrooliinsa liittyviä kysymyksiä, kokemuksia ja tunteita koulutetun työnohjaajan avulla.

Työnohjaus on tavoitteellista, vuorovaikutuksellista ja luottamuksellista ohjattua toimintaa. Se on työhön liittyvää oppimista edistävä ja organisaation toimintaa kehittävä työmenetelmä, joka edistää työhyvinvointia sekä työssä jaksamista.

Työnohjauksen tavoitteena on vapauttaa voimia, luovuutta ja ajattelua työhön ja sen rajojen tunnistamiseen. Työnohjausta tutkittaessa on tunnistettu sen vaikuttavuus kolmella alueella: ohjattavan työntekijän työn laatu paranee, ohjattavan ammatti-identiteetti vahvistuu ja työyhteisöjen toiminta kehittyy.

SOPIIKO MAL:N RYHMÄTYÖNOHJAUS SINULLE?

Työnohjauksen tavoitteena on antaa työntekijälle valmiuksia vastata työelämän ajankohtaisiin tarpeisiin ja haasteisiin itsensä johtamisen näkökulmasta. Yksin työskentelevä saa ryhmästä vertaistukea omalle osaamiselleen, urapolun polveiluun, ajankäyttöön ja työssä jaksamiseen.

Ryhmässä ei paneuduta yksittäisen työyhteisön johtamiseen tai haasteellisiin tilanteisiin organisaatiossa erityisesti, mutta saat paikan reflektoida näiden vaikutusta omaan työhösi. Työnohjausryhmän tavoitteet ja käsiteltävät asiat sovitaan yhdessä ryhmän kanssa jakson alkaessa tai jo ennen ensimmäistä tapaamista.

OSALLISTUMINEN

Työnohjaus toteutetaan etäyhteyden välityksellä, jolloin ryhmään voi osallistua mistä päin Suomea vain. Ryhmään otetaan max. 6 MALn jäsentä.

Työnohjausryhmän kanssa tavataan viisi kertaa joka toinen keskiviikko 7.4. alkaen. Muut tapaamiset ovat 21.4. / 5.5. / 19.5. / 2.6. Tapaamiset pidetään joka kerta klo 15-16:30.

HUOM! Osallistujien tulee sitoutua jokaiseen tapaamiseen.

Osallistujista riippuen ja koronatilanne huomioiden voidaan työnohjausta toteuttaa myös lähitapaamisina MALn toimistolla (Mikonkatu 8 A) Helsingin keskustassa.

OHJAAJA

Työnohjausryhmien ohjaaja on Anu Söderström, työnohjaaja (STOry) ja toimintaterapeutti. Anulla on monipuolinen työkokemus sosiaali- ja terveydenhuollosta sekä järjestösektorilta.

Toimintaterapeutti-työnohjaajana Anu näkee ohjattavien vahvuuksien ja voimavarojen hyödyntämisen työnohjauksessa tärkeänä ja pyrkii työnohjauksella tukemaan yksilön osaamisen vahvistamista ja sen myötä viihtyvyyttä työssä. Työnohjauksessa käytetään myös toiminnallisia menetelmiä.

HAE RYHMÄTYÖNOHJAUKSEEN!

Ryhmätyönohjaukseen valitaan max. 6 MALn jäsentä.

Ohjaaja Anu Söderström valitsee ryhmän jäsenet. Ryhmään pyritään saamaan jäseniä eri puolilta Suomea sekä eri taustoilla. Samasta organisaatiosta ei lähtökohtaisesti valita useaa henkilöä mukaan. Ryhmän kokoonpanossa huomioidaan myös riittävä tasapaino esihenkilö- ja työntekijäroolissa olevien välillä. Suosimme myös jäseniä, joilla ei ole aiempaa kokemusta MALn tarjoamasta työnohjauksesta.

Haku ryhmätyönohjaukseen on auki 17.3. saakka. Ilmoitathan myös mahdollisesta peruutuksesta em. päivämäärään mennessä. Valinnoista ilmoitetaan viimeistään 22.3.

HUOM! Pidätämme oikeuden peruuttaa työnohjauksen mikäli hakijoita on alle 4 henkilöä.

Lisätiedot ja peruutukset:

Järjestökoordinaattori Heta Hedman (ma-to)

heta.hedman@museoalanammattiliitto.fi