Tule mukaan MALn ryhmätyönohjaukseen!

1.9.2020

Kaipaatko aikaa ja paikkaa keskustellaksesi omasta työstäsi? Pohditko työssäsi motivaatiota, työssä jaksamista, omaa ajankäyttöäsi? Tule mukaan MALn jäsenistä koottaavaan ryhmätyönohjaukseen, jossa pääset keskustelemaan työstäsi muiden alan ammattilaisten kesken sekä asiantuntevan toimintaterapeutin ja työnohjaajan luotsaamana. Ryhmä kokoontuu etänä viisi kertaa syksyn 2020 aikana. Ensimmäinen tapaaminen on alustavasti 6.10.

Keväällä ensimmäistä kertaa järjestetty, suosittu ryhmätyönohjaus saa jatkoa! Tule mukaan  toimintaterapeutti ja työnohjaaja Anu Söderströmin ohjaamaan työnohjauksen vertaisryhmään syksyllä 2020. Mukaan valitaan maksimissaan 5 MALn jäsentä.

MITÄ TYÖNOHJAUS ON?

Työnohjauksessa työntekijä tutkii, arvioi ja kehittää omaa työtään sekä käsittelee työhön, työyhteisöön ja omaan työrooliinsa liittyviä kysymyksiä, kokemuksia ja tunteita koulutetun työnohjaajan avulla.

Työnohjaus on tavoitteellista, vuorovaikutuksellista ja luottamuksellista ohjattua toimintaa. Se on työhön liittyvää oppimista edistävä ja organisaation toimintaa kehittävä työmenetelmä, joka edistää työhyvinvointia sekä työssä jaksamista.

Työnohjauksen tavoitteena on vapauttaa voimia, luovuutta ja ajattelua työhön ja sen rajojen tunnistamiseen. Työnohjausta tutkittaessa on tunnistettu sen vaikuttavuus kolmella alueella: ohjattavan työntekijän työn laatu paranee, ohjattavan ammatti-identiteetti vahvistuu ja työyhteisöjen toiminta kehittyy.

SOPIIKO MAL:N RYHMÄTYÖNOHJAUS SINULLE?

Työnohjauksen tavoitteena on antaa työntekijälle valmiuksia vastata työelämän ajankohtaisiin tarpeisiin ja haasteisiin itsensä johtamisen näkökulmasta. Yksin työskentelevä saa ryhmästä vertaistukea omalle osaamiselleen, urapolun polveiluun, ajankäyttöön ja työssä jaksamiseen.

Ryhmässä ei paneuduta yksittäisen työyhteisön johtamiseen tai haasteellisiin tilanteisiin organisaatiossa erityisesti, mutta saat paikan reflektoida näiden vaikutusta omaan työhösi.  Työnohjausryhmän tavoitteet ja käsiteltävät asiat sovitaan yhdessä ryhmän kanssa jakson alkaessa tai jo ennen ensimmäistä tapaamista.

OSALLISTUMINEN

Työnohjaus toteutetaan videoyhteyden välityksellä, jolloin ryhmään voi osallistua mistä päin Suomea vain. Ryhmään otetaan max. 5 MALn jäsentä.

Työnohjaus toteutuu arkipäivänä, alustavasti sovittu ajankohdaksi tiistaiaamupäivä klo 8.30-10.00 seuraavina ajankohtina: 6.10., 27.10., 10.11., 24.11. ja 8.12. Tästä on mahdollista neuvotella vielä ryhmän kesken.

Tarkoituksena on, että osallistujat ovat läsnä jokaisessa tapaamisessa.

Sovittaessa voidaan työnohjausta toteuttaa myös lähitapaamisina.

OHJAAJA

Työnohjausryhmien ohjaaja on Anu Söderström, toimintaterapeutti, joka syksyllä 2020 valmistuu työnohjaajaksi (STOry). Anu on valmistunut toimintaterapeutiksi vuonna 1995 ja hänellä on monipuolinen työkokemus sosiaali- ja terveydenhuollosta sekä järjestösektorilta.

Toimintaterapeutti-työnohjaajana Anu näkee ohjattavien vahvuuksien ja voimavarojen hyödyntämisen työnohjauksessa tärkeänä ja pyrkii työnohjauksella tukemaan yksilön osaamisen vahvistamista ja sen myötä viihtyvyyttä työssä.  Työnohjauksessa käytetään myös toiminnallisia menetelmiä.

HAKEMINEN

HAE RYHMÄTYÖNOHJAUKSEEN!

Ryhmätyönohjaukseen valitaan max. 5 MALn jäsentä.

Ohjaaja Anu Söderström valitsee ryhmän jäsenet. Ryhmään pyritään saamaan jäseniä eri puolilta Suomea sekä eri taustoilla; esim. samasta organisaatioista ei lähtökohtaisesti valita useaa henkilöä mukaan.

Haku on avoinna 21.9. saakka. Ilmoitathan myös mahdollisesta peruutuksesta em. päivämäärään mennessä, jotta voimme antaa paikkasi varasijalla olevalle.

Valinnasta ilmoitetaan 24.9. mennessä.

Lisätiedot ja peruutukset:

Järjestökoordinaattori Heta Hedman