Museoliiton koulutus: Videotuotannon peruskurssi museoille 1.11. ja 4.12.2018 (Tampere)

25.9.2018

Suomen museoliiton koulutusta videotuotannosta

Videotuotannon peruskurssi museoille järjestetään1.11.–4.12.2018 Tampereella

Suomen museoliitto ja Voionmaan koulutuskeskus järjestävät Videotuotannon peruskurssi museoille -koulutuksen, jonka tavoitteena on lisätä ja täydentää museoammattilaisten osaamista videotuotantojen toteuttamiseen. Kurssi soveltuu henkilöille, jotka eivät ole kuvanneet paljon tai joilla on kuvaamisesta joitain perustietoja ja -taitoja. Kurssin jälkeen osallistujat pystyvät suunnittelemaan ja toteuttamaan videoprojekteja itsenäisesti ja hallitsevat videon jälkikäsittelyn perusteet.

Koulutus on suunnattu esimerkiksi museoiden kokoelmatyöstä vastaaville, joiden työtehtäviin kuuluu dokumentaatiotyötä sekä esimerkiksi erilaisten ilmiöiden ja taiteellisten töiden tai esitysten taltiointia. Koulutukseen voivat osallistua myös viestinnän parissa työskentelevät museoammattilaiset.

Koulutuksen rakenne:

Koulutukseen sisältyy ennakkotehtävä ja pienen kuvausprojektin toteuttaminen sekä 2 lähiopetuspäivää (1.11.2018 ja 4.12.2018). Molemmat lähiopetuspäivät järjestetään Tampereella.

Kouluttajana on Voionmaan koulutuskeskuksen media-alan ammattitutkinnon vastaava kouluttaja Petri Männistö. Hän on aloittanut työuransa eri teatteriproduktioissa valojen ja tehosteiden parissa. Myöhemmin hän on kuvannut, leikannut, toimittanut, ohjannut, käsikirjoittanut ja tuottanut ohjelmia kaikille suurimmille kanaville toimien erilaisissa rooleissa noin seitsemässäsadassa eri televisiotuotannossa. Tuotantoyhtiö Indimen osakkaana Petri on osallistunut usean eri pörssiyhtiön yritysviestinnän suunnitteluun ja toteutukseen. Hän on ollut mukana tuottamassa markkinointiviestinnän tuotteita monimediaisesti myös eri julkisyhteisöille, seuroille, museoille ja teattereille.

Koulutuskokonaisuuden ennakkovaraajan hinta on 495 € 5.10.2018 asti, jonka jälkeen hinta on 525 € 25.10.2018 saakka.

Tutustu koulutuksen ohjelmaan ja ilmoittaudu tästä.

Tiedustelut sisällöstä: projektisuunnittelija Janne Tielinen, janne.tielinen@museoliitto.fi, 044 4300 706