MAL ja TAKU hakevat yhteistä korkeakouluharjoittelijaa syksylle 2018

7.5.2018 klo 11:00

Museoalan ammattiliitto MAL ry ja Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry etsivät yhteistä korkeakouluharjoittelijaa ajalle 15.8.2018–14.12.2018. Toimistomme sijaitsee Helsingin keskustassa (Pohjoisesplanadi 21 B 7) hyvien kulkuyhteyksien päässä. Mukavassa työyhteisössämme on neljä järjestöä ja kahdeksan työntekijää.

KORKEAKOULUHARJOITTELIJA

Harjoittelijan työtehtäviin kuuluu mm. osallistuminen jäsentilaisuuksien suunnitteluun ja järjestämiseen, erilaisten verkostotapaamisten toteuttamista, osallistumista opiskelijatoimintaan (päivitys- ja kehittämisprojektit). Lisäksi harjoittelija pääsee tekemään yhdistysten muita toimisto- ja viestintätehtäviä.

Eduksi luetaan

• museo- ja taidealan tuntemus tai kiinnostus alaan
  • innostus hyvän työelämän kehittämisen ja ammattijärjestötoimintaan
  • hyvät vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot

Arvostamme kokemusta ainejärjestötyöstä ja tapahtumien järjestämisestä. Oma-aloitteisuus ja aktiivinen ote ovat eduksi työssä.

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden päästä tutustumaan vaikuttamistyöhön sekä museo- ja kulttuurialojen työelämän rakenteisiin. Harjoittelun kautta pääset laajentamaan omia verkostojasi koko Suomen laajuisesti. Tuo rohkeasti oma aktiivisuus ja innostuneisuus esille!  Harjoittelu soveltuu hyvin kulttuurin- tai taiteiden tutkimuksen maisterivaiheen opiskelijalle.

Hakuaika: 7.–23.5.2018.
Lähetä hakemus ja ansioluettelo osoitteessa

Haastattelut toteutetaan Helsingissä 4.–6.6.2018. Tarvittaessa haastattelu voidaan toteuttaa etänä.

Harjoittelija valitaan 15.6.2018 mennessä.

Harjoittelu on kokoaikainen (36,5 h/ vko). Tehtävä pitää sisällään jonkin verran matkustamista ja iltatöitä. Palkkaus: 1.400 e/ kk ja lounasetu.

Lisätietoja:

Katariina Mäkelä

www.museoalanammattiliitto.fi

toimisto@museoalanammattiliitto.fi

puh. 040 7747 620

Vilja Byström

www.taku.fi

taku@taku.fi

puh. 040 5618 967

Vuonna 1969 perustettu Museoalan ammattiliitto MAL ry yhdistää kulttuuriperinnön ammattilaiset. Olemme mukana työelämän kehityksessä ja muutoksessa varmistamassa museoalan asiantuntijoiden oikeuksia. Vaikutamme museoalan arvostukseen ja yhteiskunnalliseen arvokeskusteluun kulttuuriperinnön puolesta. Tarjoamme verkostoitumismahdollisuuksia ja ajankohtaisia koulutuksia ammattitaidon ylläpitämiseksi. Yhdistyksessä on noin 1700 jäsentä.

www.museoalanammattiliitto.fi

Lähes 3600 jäsenen Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry on alansa asiantuntija työelämän erityiskysymyksissä. Vuodesta 1975 toimineen järjestön päätehtävänä on turvata ja parantaa jäsenten kunnolliset työsuhteet ja oikeudenmukainen palkkataso. TAKU edustaa laajasti sekä taiteen ja kulttuurin tilaajia, tuottajia ja välittäjiä. Työelämän muuttuminen, pätkätöiden, freelancer- ja yrittäjäpohjaiseen suuntaan ovat keskeisessä asemassa edunvalvonnassamme.

www.taku.fi

Molemmat järjestöt kuuluvat Akavan Erityisaloihin.