Ajankohtaista

Valtionvarainministeriön budjettiesitys tarjoaa niukkuutta Akavan Erityisalojen monille jäsenryhmille. Karkein budjettiriihessä korjattava asia on korkeakouluihin kohdistuva lisäleikkaus, jolla rikotaan kilpailukykysopimusta. Työllisyyttä edistävien toimien on oltava työtöntä työnhakijaa kannustavia.
Maan hallitus aikoo leikata museoilta yhä kovemmalla kädellä pysyvästi ja vaikutuksia arvioimatta. Esitys kulttuuritoimen rahoituksen muuttamisesta uhkaa leikata siivet positiivista kehitysvaihetta eläviltä museoilta.
Onko Sinulla hyvä työharjoittelupaikka? Kerro siitä meillekin! Osallistumalla olet mukana Lippupalvelun 200 euron lahjakortin arvonnassa.
Kilpailukykysopimuksen läpimeno varmistui viime perjantaina, kun Metalliliiton valtuusto hyväksyi sopimuksen. Muiden liittojen ja keskusjärjestöjen päätökset tulivat valtaosiltaan jo viikko sitten
Akavan Erityisalat ja työnantajaliitto Palta ovat päässeet yksityisellä museoalalla kilpailukykysopimuksen mukaiseen neuvottelutulokseen.
Kunnat tarjoavat edelleen hienosti kesätyöpaikkoja museoalan opiskelijoille. Hyvän asian kylkiäisenä ilmenee kuitenkin kiusallinen käytäntö polkea palkka alle kipurajan.
RSS ATOM