Koulutustuki 2019
MAL kutsuttiin 8.1.2019 eduskunnan sivistysvaliokuntaan kuultavaksi hallituksen esitykseen (HE 194/2018) eduskunnalle museolaiksi ja laiksi opetus- ja kulttuuritoimen rahoituksesta annetun lain muuttamisesta. Kuulemisen yhteydessä käydyssä keskustelussa nousivat esille mm. Museoiden kasvava yhteiskunnallinen merkitys sekä suuret kävijämäärät, perusteltu riittävän rahoituksen tarve, alueellisten tarpeiden huomioiminen sekä matala palkkataso.
Jäsentiedote 4/2018 on lähetetty 21.12. jäsenten sähköpostiin. Mikäli et ole sitä saanut, tarkistathan että yhteystietosi ovat oikein. Yhteystietojen tarkistaminen onnistuu esim. Akavan Erityisalojen verkkoasioinnin kautta.
Kevään 2019 koulutukset julkaistu - Ensimmäiset ilmoittautumiset avataan ma 17.12. klo 12
Ensimmäinen ArTalk-sarjan tapahtuma otsikolla ArTalk: Vain taidetta? Etiikka, ohjaus ja taiteen autonomia järjestettiin 27.11.2018 Nykytaiteen museo Kiasmassa.
– Veikkausvoittovarojen leikkaus on kompensoitava kansalaisjärjestöille valtion budjetista, vaativat kulttuuri-, museo-, liikunta- ja nuorisotyön asiantuntijoita edustava Akavan Erityisalat ja sen jäsenyhdistykset TAKU, MAL ja Nuoli.
RSS ATOM