Ajankohtaista

Veikkaustuottojen laskun kompensoinnista edunsaajille tulee päättää budjettiriihessä. Leikkausuhan alla on kansalaisten hyvinvointia edistävä kulttuuri-, liikunta- ja nuorisotyö, jota tulisi rahoittaa pelituottojen sijaan budjettivaroin. Akavan Erityisalat toivoo, että rahapelien ja yleishyödyllisten palvelujen kytkös purettaisiin.
Kaipaatko aikaa ja paikkaa keskustellaksesi omasta työstäsi? Pohditko työssäsi motivaatiota, työssä jaksamista, omaa ajankäyttöäsi? Tule mukaan MALn jäsenistä koottaavaan ryhmätyönohjaukseen, jossa pääset keskustelemaan työstäsi muiden alan ammattilaisten kesken sekä asiantuntevan toimintaterapeutin ja työnohjaajan luotsaamana. Ryhmä kokoontuu etänä viisi kertaa syksyn 2020 aikana. Ensimmäinen tapaaminen on alustavasti 6.10.
Maria Teikari on Akavan Erityisalojen ehdokas Akavan puheenjohtajaksi. Teikaria kannatti liiton jäsenkyselyssä 81 prosenttia vastanneista.
Onnistunutta etätyöskentelyä, epävarmuutta tulevasta sekä töiden loppumista seinään. Museoalan ammattiliitto toteutti museoammattilaisille suunnatun kyselyn koronakevään kokemuksista. MAL:n toiminnanjohtaja Katariina Mäkelä kokosi yhteen kyselytutkimuksen tärkeimmät havainnot.
Kesän palveluajat (19.6.2020)
Museoalan ammattiliiton toimisto rauhoittuu kesän viettoon ja on suljettu 1.7.-10.8. välisen ajan.
Museot ovat toipumassa koronasta poikkeusjärjestelyin. Kevään sulku ja leikkautuneet lipputuotot näkyvät nyt varovaisuutena palkata kesätyöntekijöitä.
Kun suosittelet jäsenyyttä nyt tai liityt itse meihin, voit voittaa 200 euron lahjakortin!
RSS ATOM